fbpx
+45 44 99 41 41

Handelsbetingelser

1) Virksomhedsoplysninger

Firmanavn: Møbel- og Tæpperenseriet V/ Jens Ole Nielsen

Adresse: Ryttermarken 2 B, 3520 Farum, Danmark

Cvr: 25329848

Tlf. +45 44 99 41 41

Mail: [email protected]

2) Generelt

Ved bestilling af rense- og vaskeservices samt andre serviceydelser hos Møbel- og Tæpperenseriet V/ Jens-Ole Nielsen (herefter kaldet Renseriet), accepterer køber (herefter kaldet Kunden) nedenstående handelsbetingelser. Accept sker ved bestilling på mail eller telefon, eller ved indlevering ved Renseriets adresse. Det påhviler Kunden at holde sig ajour med de gældende handelsbetingelser, som altid kan findes på Renseriets hjemmeside.

3) Kundeservice

Ved fejl, mangler eller andet bedes Kunden rette henvendelse til vores kundeservice:

 

4) Betaling

Hvis kunden benytter Renseriets afhentnings- og leveringsservice: Betalingsmetoden vælges af kunden. Kunden har mulighed for at betale for sin ordre ved leveringen via MobilePay. I modsat fald vil Kunden modtage en faktura på mail efter levering. Fakturaen forfalder til betaling 14 dage efter modtagelse, med mindre andet er aftalt.

Hvis kunden selv indleverer og afhenter på Renseriets adresse: Kunden betaler ved afhentning med mindre andet er aftalt. Kunden har mulighed for at betale med betalingskort eller via MobilePay.

5) Fortrydelsesret

Hvis kunden benytter Renseriets afhentnings- og leveringsservice: Kunden kan fortryde bestillingen hos Renseriets kundeservice senest 24 timer før afhentningstidspunktet. Når Renseriet har afhentet tingene, påbegynder arbejdet, og Kunden kan ikke længere fortryde de bestilte services.

Hvis kunden selv indleverer og afhenter på Renseriets adresse: Så snart Kunden har indleveret sine ting til behandling, kan Kunden ikke længere fortryde sin bestilling.

Generelt: Kunden har selv ansvar for tilstanden af de ting, han/hun vælger at sende til behandling. Renseriet kan ikke tage ansvar for en vurdering af Kundens ting og om det evt. kan ‘svare sig’ at behandle tingene.

6) Behandling og forbehold

Renseriet tilbyder en række forskellige services, herunder tæppevask, møbelrens samt vask af udendørs tekstiler. I forbindelse med udførelsen af disse ydelser gælder følgende generelle og specifikke forbehold.

Generelle forbehold

  • Hvis behandlingsanvisningen på Kundens ting er forkert, og Renseriet ikke kunne have forudset dette.
  • Hvis Kunden ønsker en bestemt behandling, selvom Renseriet har taget forbehold for, at behandlingen kan medføre skader eller misfarvning.
  • Hvis de indleverede ting ikke kan rengøres fuldt ud med den behandling, de kan tåle. Renseriet bestræber sig altid på at opnå det bedst mulige resultat, men der kan aldrig gives garanti for fuldstændig fjernelse af pletter, skjolder eller misfarvninger.
  • Hvis producentens behandlingsanvisning er mangelfuld eller misvisende, f.eks. hvis et produkt angives som uegnet til vask eller rens, selvom Renseriet har erfaring med, at det tåler professionel behandling. I sådanne tilfælde kan Renseriet påbegynde behandlingen uden yderligere forbehold. Dette gælder typisk – men ikke udelukkende – håndtuftede tæpper samt topmadrasser, herunder produkter fra mærkerne Hästens og Dux.
  • Hvis tingene har løse dele, som normalt ville være fastmonteret (f.eks. ben, knapper, stropper eller lignende), og disse løsner sig og i værste fald bortkommer under transport eller behandling.
 

Forbehold ved tæppevask

  • Hvis tæppet er mørt eller har pletvise møre områder, som først træder frem efter behandlingen.
  • Hvis tæppet har mølangreb, som bliver tydeligere efter behandlingen.
  • Hvis tæppet har slitage, f.eks. slidte frynser eller omviklinger på langsider, som bliver tydeligere efter behandlingen.
  • Hvis tæppet har farveudløb, som bliver tydeligere efter behandlingen.
  • Hvis tæppet har snydeknuder, som bliver synlige, når tæppet er vasket rent.
  • Hvis tæppet kryber under vask. Hvis tæpper kryber er det normalt 1-5 %, men enkelte tæpper, herunder sisaltæpper, kan krybe mere.
  • Hvis viskosetæpper, bambussilketæpper eller andre tilsvarende glansfulde tæppetyper ændrer karakter (f.eks. mister glans eller fremstår mindre bløde) som følge af behandlingen.
 

Forbehold ved rens af møbler

  • Hvis læderelementer, f.eks. læderknapper eller læderremme, bliver stive og i værste fald knækker som følge af behandlingen, uanset at Renseriet forbehandler læderet forud for rens.
  • Hvis betræk, der er limet til møblet (f.eks. skal-stole), slipper som følge af behandlingen.
 

Forbehold ved behandling af bådkalecher og telte

  • Hvis bådkalechen eller teltet er nedbrudt og mørt i syningerne, som først bliver synligt efter behandlingen (f.eks. ved at syningerne skrider eller går itu).
  • Hvis vinduerne i bådkalechen eller teltet er nedbrudt af solens UV-stråler (viser sig ved røgfarvede, stive eller knækkede ruder), som først bemærkes efter behandlingen.
  • Hvis bådkalechen kryber eller trækker sig sammen som følge af behandlingen.
 

7) Reklamationsret

Reklamation over fejl, mangler, skader eller andet skal ske inden for rimelig tid, og senest 7 dage fra at Kunden har fået sine ting tilbage fra behandling hos Renseriet. Ved reklamation bedes Kunden kontakte Renseriets kundeservice, hvorefter Renseriet vil tage stilling til reklamationen.

8) Forsikringsgaranti

Renseriet har en forsikring, der dækker alle arbejdsudførelser. Forsikringen dækker udelukkende i tilfælde af fejlbehandling eller skader påført ved håndteringen af Kundens ting.

Er der behov for at erstatte Kundens ting, sker det ud fra fire kriterier:

  • Genstandens alder ved beskadigelse
  • Genstandens forventede levealder
  • Genstandens stand og beskaffenhed ved beskadigelsen
  • Genstandens nypris

Erstatning vil som udgangspunkt formidles gennem Renseriets forsikring. 

9) Erstatning ved bortkomne ting

Skulle Renseriet ende i en situation, hvor Kundens ting er bortkommet eller på anden vis ikke er til at finde, vil Renseriet forbeholde sig ret til at have 3 uger til at genfinde den bortkomne genstand.

Er genstanden endnu ikke fundet efter 3 uger, vil der indledes en sag om erstatning af den bortkomne genstand. Renseriets fastsættelse af erstatning ved bortkomne ting sker ud fra følgende kriterier:

  • Genstandens alder ved beskadigelse
  • Genstandens forventede levealder
  • Genstandens stand og beskaffenhed ved beskadigelsen
  • Genstandens nypris

Erstatning vil som udgangspunkt formidles gennem Renseriets forsikring. 

10) Tyveri/brand/vandskade

Ved tyveri/brand/vandskade på Renseriets domicil, erstattes tingene af Kundens egen forsikring ifølge gældende regler fra forsikringsselskaberne.

Ved tyveri fra Renseriets vogne, dækker Renseriets forsikringsselskab. 

Ved tyveri efter levering har fundet sted, f.eks. efter aftale om at tingene må stilles et sted, erstattes tingene af Kundens egen forsikring.

11) Levering

Levering anses for sket, når tingene er leveret på den af Kunden oplyste adresse, og Kunden har modtaget sine ting. Vælger Kunden, at tingene må stilles et sted (f.eks. efterlades ved døren eller i carport), har Kunden selv ansvaret for tingene, så snart chaufføren har stillet dem på det aftalte sted.

Skulle Kunden ikke være til stede under modtagelsen af en leverance, og er der ikke indgået en aftale om, at tingene må stilles, vil tingene blive forsøgt leveret på et senere tidspunkt efter aftale med Kunden.

Det tilstræbes, at tingene leveres på aftalte dato og tidspunkt. Renseriet tager dog forbehold for ændrede afhentnings- og/eller leveringstider. Dette kan f.eks. blive aktuelt, hvis tingene har brug for efterbehandling, hvis der opstår sygdom hos Renseriets personale, ifm. helligdage og ferie, eller hvis chaufføren bliver forsinket på dagen.

Det er til enhver tid Kundens eget ansvar at være tilstede på sin adresse indenfor aftalte tidsinterval, såfremt levering skal ske til Kunden personligt. Dertil er det Kundens eget ansvar at oplyse om navne på dørtelefon, såfremt Kundens eget navn ikke fremgår.

12) Aftaleindgåelse og ordrebekræftelse

Ved ordrer, hvor Kunden tilkøber Renseriets afhentnings- og leveringsservice, modtager Kunden en ordrebekræftelse via mail vedhæftet en “Pick-Up Report”. Denne rapport svarer til indholdet af den dokumentation, som Renseriet opbevarer som bevis for den indgåede aftale. Hvis Kunden selv indleverer sine ting på Renseriets adresse, aftaler Kunden mundtligt behandlingen og afhentningstidspunkt med Renseriet.

Alle kontrakter og aftaler indgås på dansk eller engelsk og er underlagt dansk ret.

13) Ansvarsfraskrivelse

Renseriet bestræber sig på at have Kundens ting klar som aftalt. Renseriet kan dog under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for tabt fortjeneste, driftstab eller andre indirekte tab som følge af forsinkelser eller andet.

14) Særlige vilkår ved videresalg til 3. part

Særlige vilkår gælder, hvis Kunden er en virksomhed (herefter kaldet Virksomheden) og har en aftale med Renseriet om at videresælge Renseriets services videre til 3. part.

  • Virksomheden har selv pligt til at videreformidle Renseriets handelsbetingelser til deres kunder, hvis de videresælger Renseriets services til 3. part.
  • Ved reklamation foregår alt kommunikation som udgangspunkt mellem Renseriet og Virksomheden  – ikke mellem Renseriet og 3. part.

KONTAKTINFO
Ryttermarken 2B, 3520 Farum
+45 44 99 41 41
[email protected]

ÅBNINGSTIDER

Mandag 7.00-16.00
Tirsdag 7.00-16.00
Onsdag 7.00-16.00
Torsdag 7.00-16.00
Fredag 7.00-16.00
Weekend LUKKET